vineri, 8 ianuarie 2010

Cum e să porți nume de sfânt?

Îmi place foarte mult atunci când este sărbătoare, mai ales când este o onomastică. Mai mult, chiar mă bucur că am un nume de sfânt. Îți sporește șansele de a fi sunat în cazul în care porți un nume de sfânt. E ca un fel de colac de salvare în cazul în care simți nevoia de a mai discuta cu altcineva decât cu televizorul. Prefer să dau un telefon sau să primesc un telefon, și în plus sunt multe persoane care simt nevoia să audă și o vorbă bună. În astfel de momente îți aduci aminte de cei pe care-i îi cunoști și cu care nu ai mai discutat de mult timp.

Am auzit multe persoane care doresc să le pun copiilor și un nume de sfânt. Nu știu dacă o fac în mod conștient sau nu, dar faptul că acei copii vor fi sărbătoriți sau vor sărbători e un lucru minunat. Religia are aici un rol foarte important (ca multe altele pe care le-a avut de-a lungul vremii) pentru că le aduce oamenilor încă un motiv de bucurie pe parcursul anului. Nu multă lume știe când e ziua de naștere a cuiva, pentru că nu e un lucru comun să faci cunoștință cu cineva și după ce aceea să vă împărtășiți unul altuia data nașterii. De puține ori m-am auzit spunând „sunt Ionuț Pătrașcu și sunt născut pe 4 iulie” sau întrebând „cum te cheamă și pe ce dată ești născut/ă?”

Mulți români poarte nume de sfinți și iată doar câteva exemple: Sf. Maria: 2.200.000 (cf. Libertatea), Sf. Ioan: 2.000.000 de persoane (cf. ImpactNews), Sf. Constantin și Elena: 1.800.000 (cf. Mediafax), Florii (Nume de flori): 1.500.000 (cf. 9am.ro), Sf. Mihail și Gavriil: 1.300.000 (cf. Replicaonline),Sf. Gheorghe: 1.000.000 (cf. Mediafax) Sf. Vasile: 600.000 (cf. Adevărul), Crăciun (Cristian, Cristina): 600.000 (cf. Ziare.com), Sf. Andrei: 600.000 (cf. Citynews), Sf. Ștefan: 400.000 (cf. Ziare.com), Sf. Petru și Pavel: 260.000 (cf. Ziare.com), etc.

Vă mulțumesc tuturor pentru gândurile voastre bune pe care mi le-ați oferit ieri și azi, și sper că vom găsi mereu timp pentru a ne gândi la cei din jurul nostru.
La mulți ani tuturor, indiferent de numele pe care-l purtați!

Vă iubesc pe toți

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu