luni, 22 februarie 2010

În numărul meu...

Cel mai minunat sunet din lumea întreagă este sunetul cuiva care ne strigă pe nume.
Dale Carnegie-Cum să câștigi prieteni și să influențezi oamenii.

La naștere primim un număr, un nume, un prenume (sau mai multe), doi părinți (în mod normal) și o naționalitate.
Numărul acesta ne urmărește toată viața, și totuși nu părem a fi influențați de el. Nimeni nu face bășcălie de mine că am numărul 1850704..., la fel cum nici nu mă laud. Nimeni nu mă strigă după CNP. Când sunt nevoit să-l folosesc, e rece. De fapt nici măcar rece nu e, e doar un număr, deși e doar al meu. Multă lume nici nu-și știe acest număr pe dinafară. De ce l-ar ști?
Nu am văzut vreo librărie, sau vreun teatru să poarte numele - Teatrul Național „1850704...”
Totuși, acest număr nu este introdus de mult timp (în România din 1974). Cine știe dacă nu cumva peste 1000 de ani ne vom striga după numere?
CNP-ul este modalitatea prin care Statul poate centraliza orice informație despre un cetățean (cheia primară pentru cei care lucrează cu baze de date).
Poți trăi fără un CNP? Cu siguranță, DA! Poți avea acces la orice-ți dorești într-o societate dacă nu ai CNP? Nu.

Vă iubesc pe toți

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu